Mart 2023’de Golden Leaf Properties’i satın alarak Avrupa pazarına güçlü bir giriş yapan Missafir, yatırımlarına turizmin hızla geliştiği Adriyatik bölgesinden başlayarak, Avrupa’nın en büyük kısa/orta dönem ev konaklama markası olma yolunda ilk atılımını yaptı.
Sibenik, Split, Hvar Adaları, Zadar ve Trogir gibi Adriyatik bölgesinin en popüler destinasyonlarında hizmete başlayan Missafir; en çok Almanya, Polonya ve İtalya gibi Avrupa ülkelerinin yanı sıra Birleşik Krallık’tan gelen turistleri de ağırlıyor.
Hırvatistan’dan sonra, Adriyatik bölgesinde hızla büyüyen ve büyük turizm potansiyeli barındıran Karadağ pazarına ise Nisan 2023’de giriş yapan Missafir, Karadağ’da 6 şehirde birden hizmet veriyor. Budva, Kotor, Tivat, Kolaşin, Bar ve Ulcinj gibi popüler tatil destinasyonlarında global ev konaklaması olma vizyonu doğrultusunda kusursuz hizmet veren Missafir, aynı zamanda Karadağ pazarına ilk giriş yapan ev konaklama deneyimi markası…
2023 yılında Missafir, 2000’den fazla evde 150 bin misafir ağırlanmasına aracılık etti ve konukların evlerde 300 bin gece konaklaması sağlandı. 1,5 milyona yakın konuşma ve mesajlaşma ile yüz binlerce misafire temas ederek kusursuz bir konaklama deneyimi sağladı. Aynı zamanda operasyon ve misafir deneyimi ekipleri 30 binden fazla işlem tamamlayarak hem ev sahipleri hem misafirler için uçtan uca bir konaklama deneyimi yarattı.
Missafir’den Rekor Büyüme
2023 yılının yıl sonu beklentisini 2.5 kat büyüme şeklinde açıklayan Missafir Kurucu ve CEO’su Mehmet Yüksel, ‘’Bu yıl ülkemizde ve dünyada yaşanan bir çok probleme rağmen hızlı büyüme başarısı gösterdik ve iki yeni ülkeyi Missafir hizmetlerine dahil ettik. CEE (Orta ve Doğu Avrupa) başta olmak üzere dünyada büyümeye devam edeceğiz. 5 yıl içinde dünyanın en büyüğü olmak için hızla koşuyoruz. Bu topraklardan çıkan bir dünya markası olacağız.” diyerek önümüzdeki günlerde Avrupa’da yeni ülkelere girmek için çalışmalara başladıklarını sözlerine ekledi.
Aralık 2022’de Ege Yapı’dan Seri-A öncesi yatırım turunda 26 milyon dolar değerleme üzerinden 1,1 milyon USD yatırım alan Missafir’in ilk yatırımcıları arasında Koç Üniversitesi fonu UNVEST, Mehmet Onarcan, Altay Tınar, Mehmet Çelikol, Murat Erden, Agah Uğur, Özgür Günaydın, Sedat Eratalar, Adnan Öcalgiray gibi girişimcilik dünyasının önde gelen isimleri de yer alıyor.
Şu anda Seri A yatırım turunda olan Missafir’in yerli ve yabancı yatırımcı görüşmeleri yoğun bir şekilde devam ederken, turun önümüzdeki aylarda tamamlanması hedefleniyor.
Teknoloji destekli ev konaklamasında bir ilk
Missafir’in; portföyünde bulunan evlerde konaklayanların uçtan uca sorunsuz bir deneyim yaşaması için yayına aldığı Missafir GE app (Misafirlere özel) mobil uygulaması sayesinde, konuklar rezervasyon öncesinde, rezervasyon süresince ve sonrasında ihtiyaç duydukları tüm bilgilere rahatlıkla ulaşabiliyor. Kullanıcı dostu ara yüzüyle ev konforu için ihtiyaç duyulabilecek her türlü bilgi ve hizmete ulaşımı kolaylaştıran Missafir mobil uygulaması, teknoloji destekli ev konaklamasında Türkiye’de bir ilk.
Missafir, aynı zamanda bu sene yayına alınan ve Missafir’in bünyesindeki ev sahipleri için tasarlanan yeni mobil uygulaması “Missafir Owner” ile ev yönetimini akıllı telefonlara taşıyor. Missafirli ev sahipleri, mobil uygulama sayesinde artık evleriyle ilgili tüm detaylara akıllı telefonlarından gerçek zamanlı ve anlık olarak erişebiliyor. Ev sahipleri uygulama üzerinden evlerinin gelir ve gider durumunu takip edebiliyor, rezervasyon bilgilerini görüntüleyebiliyor ve takvim yönetimi yapabiliyor.
Uçtan uca deneyim teknolojik altyapı ile Missafir’de buluştu
Türkiye’nin lider kısa dönem ev kiralaması ve profesyonel mülk yönetimi şirketi Missafir, Property Management System (PMS) yazılımına yapay zeka desteğini dahil etti. Missafir, kısa ve orta dönem ev kiralama süreciyle ilgili tüm operasyonların tek ekrandan yönetimini sağlayan PMS yazılımına yapmış olduğu bu son güncelleme ile iş akışlarında verimliliği ve misafir deneyiminde kaliteyi artırmayı da amaçlıyor.
Ev konaklama yönetiminde yapay zeka devrimi
Missafir’in teknolojik altyapısı, otomasyon ve yapay zekanın uyumlu bir karışımıyla gayrimenkul yönetiminin algılanışını ve uygulanışını köklü şekilde değiştiriyor. İstanbul merkezli Missafir, dinamik fiyatlandırma algoritmalarından misafir iletişimine, içerik oluşturmadan 50’den fazla platformda tek tıkla gayrimenkul listelemeye kadar gayrimenkul yönetimi ihtiyaçlarının tamamını uçtan uca yapay zeka destekli yürütüyor. Bu sayede şirket, operasyonel yüklerde önemli bir azalma, verimlilik ve müşteri memnuniyeti oranlarında ise artış sağlıyor. Missafir ayrıca, kurum içi PMS sistemi ile 50’den fazla platform üzerinde listeme sağlarken, kesintisiz konaklama deneyimini uçtan uca dijitalleştiriyor. Missafir geliştirdiği teknolojiler ile alanında lider proptech şirketlerinden biri olma yolunda da ilerliyor.
Kısa ve orta dönemli ev kiralama yönetim markası olan Missafir, 4 ülkede 30 farklı şehirde ve 100+ lokasyonda 2300+ ev yönetiyor. Missafir, 2024 yılında Avrupa’da iki yeni ülkeye açılmayı hedefliyor.